Nov zakon o zamudah in odpovedih letov na Tajskem



Na Tajskem so začeli veljati novi predpisi, ki ščitijo pravice potnikov v primeru zamud ali odpovedi letov. Ti predpisi so začeli veljati 20. maja.
 


Tajska uprava za civilno letalstvo (CAAT) je v skladu z obvestilom št. 101 Odbora za civilno letalstvo objavila nove predpise, namenjene krepitvi pravic potnikov na domačih in mednarodnih rednih letih.
 

Glavne določbe novih predpisov:

 
  1. Podpora in odškodnine za zamude ter odpovedi
Letalske družbe morajo zagotoviti podporo in odškodnino za zamude ali odpovedi mednarodnih letov, tudi brez predhodnega obvestila, še posebej, kadar so potniki že prispeli na letališče.
 
  1. Usluge ob zamudah
Zamuda daljša od 2 ur:
  •   Brezplačna hrana in pijača ali kupone, prilagojene času dneva in dolžini zamude.
  •   Brezplačen dostop do komunikacijskih sredstev (telefon, e-pošta).

Zamuda daljša od 5 ur:
Poleg zgoraj navedenega je potrebno zagotoviti tudi:
 
  • Odškodnino v višini 1500 THB, izplačano v gotovini ali enakovrednih oblikah (kreditni boni, potovalni boni, milje za pogoste lete itd.) v roku 14 dni od incidenta.
  • Nastanitev in prevoz, če je potrebno prenočevanje.
  • Možnost odpovedi potovanja z celotnim povračilom ali alternativno nadomestilo (npr. potovalni boni).

Zamuda daljša od 10 ur:
Enake pravice kot pri zamudah od 2 do 5 ur, vključno z brezplačnimi obroki, komunikacijskimi sredstvi, namestitvijo in prevozom, ter možnostjo odpovedi z vračilom denarja ali alternativno odškodnino.

Nadomestila glede na dolžino leta:
 
  • 2.000 THB za lete do 1500 km
  • 3.500 THB za lete med 1500 in 3500 km
  • 4.500 THB za daljše lete

O odpovedih in zavrnitvi vkrcanja:
 
  • Potniki so upravičeni do enake ravni nadomestila kot pri zamudah nad 10 ur, razen če so bili obveščeni najmanj sedem dni vnaprej ali če je odpoved posledica nepredvidljivih okoliščin.
  • Če je bil predhodni obvestil ali če je bil zagotovljen alternativni let v treh urah od prvotnega, nadomestilo ni potrebno.

Posodobitve za domače lete:
 
  • Zamude, več kot 5 ur: nadomestilo se je zvišalo z 600 THB na 1200 THB.
  • Odpovedi: z 1200 THB na 1500 THB.

Letalske družbe lahko namesto gotovine ponudijo tudi dobropise, potovalne bone ali miljske točke, pod pogojem, da so enake ali večje vrednosti. To ne velja v primeru višje sile ali nepredvidenih okoliščin.

Zaščita pred zamudami na vzletno-pristajalni stezi:
Pri zamudah, ko potniki ostanejo na letalu na tleh, morajo letalske družbe zagotoviti:
 
  • Ustrezno prezračevanje, nadzor temperature, dostop do stranišč in nujno medicinsko oskrbo.
  • Izkrcanje, če zamuda presega tri ure, razen če to predstavlja tveganje za varnost ali nadzor zračnega prometa.

Poudarjeno:
CAAT meni, da je Obvestilo št. 101 pomemben korak k dvigu standardov varstva potnikov v tajski letalski industriji. Urad bo tesno sodeloval z letalskimi družbami in javnostjo, da bi zagotovili boljšo ozaveščenost in skladnost v korist vseh potnikov.


Pripravil:

Slovenski poslovni klub Tajska
e-naslov: maeotrading@gmail.com

 

Preberite tudi:

Storitve slovenskih poslovnih klubov v tujini