Kanada je napovedala uvedbo novih carin na električna vozila, aluminij in jeklo, proizvedene na Kitajskem.
Ta ukrep je namenjen zaščiti domače industrije in uskladitvi z gospodarskimi politikami zahodnih zaveznikov, predvsem
Združenih držav Amerike, ki so že sprejele podobne ukrepe.
Vlada bo uvedla 100-odstotno carino na kitajska električna vozila ter 25-odstotno carino na aluminij in jeklo iz Kitajske. Ti ukrepi bodo začeli veljati 1. oktobra 2024, njihov cilj pa je zmanjšati konkurenco in zaščititi kanadske delavce pred nepoštenimi tržnimi praksami.
Čeprav kitajske blagovne znamke trenutno ne prevladujejo na kanadskem trgu električnih vozil, se je uvoz iz Kitajske v zadnjem letu občutno povečal, predvsem zaradi odločitve Tesle, da svoje avtomobile za kanadski trg proizvaja v Šanghaju namesto v ZDA. Z uvedbo carin želi Kanada omejiti tovrstne trende in zagotoviti boljše pogoje za domače proizvajalce.
Kanada, katere gospodarstvo je močno odvisno od izvoza, zlasti v ZDA, pozorno spremlja ameriške ukrepe za zaščito domačih industrij pred kitajsko konkurenco. Kanadski avtomobilski sektor je tesno povezan z ameriškim, saj je večina kanadske proizvodnje lahkih vozil namenjena izvozu v ZDA.
Kanadska finančna ministrica Chrystia Freeland, ena najvplivnejših oseb v vladi, je glasna zagovornica strožjega pristopa glede uvoza kitajskih električnih vozil in tesnejšega gospodarskega sodelovanja z Združenimi državami. V juniju je napovedala javno posvetovanje o morebitnih dodatnih ukrepih, ki bi omejili prodajo kitajskih električnih vozil na kanadskem trgu, ter opozorila na nevarnost nelojalne konkurence, ki jo prinaša kitajska državna politika prekomernih proizvodnih zmogljivosti.
Poleg carin na električna vozila, aluminij in jeklo
, Kanada razmišlja tudi o dodatnih ukrepih, vključno z morebitnimi carinami na računalniške čipe in sončne celice, da bi zaščitila domače delavce in industrijo pred škodljivimi praksami Kitajske.
Kitajski proizvajalec električnih vozil BYD, ki je že prisoten na mehiškem trgu, načrtuje širitev na kanadski trg, kar bi lahko spremenilo razmerja moči na severnoameriškem avtomobilskem trgu. Nove kanadske carine bodo verjetno vplivale tudi na načrte tega proizvajalca.
Kanada s temi ukrepi sledi ZDA pri zaščiti svojih domačih delavcev in industrije, kar pa bi lahko dolgoročno vplivalo na globalne trgovinske odnose in prihodnji razvoj trga električnih vozil v Severni Ameriki.
Vira:
The Globe and Mail
Electrek
Pripravil: Simon Pribac
Za svetovanje in pomoč pri poslovanju s Kanado se lahko obrnete na predstavnike Kanadsko slovenske gospodarske zbornice:
Sonya Rosenwirth , izvršna direktorica, e-pošta: sonya@canslo.com, telefon: +1 905 847 8566
Simon Pribac, član upravnega odbora, e-pošta: simon@canslo.com, telefon: +1 613 410 3568
Preberite tudi:
Storitve slovenskih poslovnih klubov v tujini
Kanadsko gospodarstvo ter možnost vstopa na trg
Za informacije na www.izvoznookno.si skrbimo: