Ohio v boju za investitorje


Ameriške zvezne države stopnjujejo svoj boj v pridobivanju podjetij in investitorjev. Med njimi ni izjema niti ameriška zvezna država Ohio, kjer ima v mestu Cleveland sedež Slovenian American Business Association - SABA. Trenutno ta “vlak” vlečeta Teksas in Florida z največ uspeha pri pridobivanju novih podjetij, registriranih v teh državah, slabo pa kaže Kaliforniji, ki je predvsem zaradi davčne zakonodaje nekako izpadla iz kroga držav, ki jih podjetja izbirajo za sedeže svojih naslovov.

V konkretno akcijo za pridobivanje podjetij v Ohiu se je spustila tudi organizacija JobsOhio (državna organizacija za gospodarski razvoj), ki je na obeh straneh ZDA, tako na vzhodni kot zahodni obali postavila bilboards / reklamne panoje z napisi kot “Ohio, država z ničnimi poslovnimi davki, nizkimi življenjskimi stroški in odločnimi in strokovnimi delavci”. Panoji bodo podkrepljeni tudi z digitalno oglaševalsko kampanjo v družabnih medijih. Vse z namenom pritegniti pozornost poslovnih voditeljev in posledično novih delovnih mest.

Ohio je tako samo ena od držav, ki pandemijo vidijo tudi kot možnost za gospodarski razvoj in priložnost, da privabijo podjetja iz visoko obdavčenih in dragih držav. Trend selitev iz Kalifornije (in drugih dragih držav)  lahko izkoristi veliko ostalih držav v ZDA. Ne odhajajo samo ljudje, odhaja tudi kapital in odhajajo podjetja.

V iskanju svoje priložnosti v privabljanju tega kapitala je JobsOhio v tem letu podvojil svoj proračun, na 25 milijonov USD. Največji prihodek organizacije JobsOhio je iz pridobljenih davščin na alkoholne pijače v Ohiu. Zavedajo se, da so plakati v Seattlu, Bostonu, NYC (slogan “Primerjajte življenjske stroške v Ohiu in NYC!”), Chicagu, San Franciscu, Washingtonu D.C., Austinu in drugih mestih malce razdražljivi in provokativni, a odzivi so zabavni in vzpodbudni.

Sedanja kampanja je pravzaprav nadaljevanje kampanje iz časov pred pandemijo s sloganom “Poišči svoj Ohio”, ki je bila namenjena privabljanju delavcev, ki bi zapolnili povpraševanje po le-teh. Sedaj je v Ohiu še vedno povpraševanje po delavcih na področjih kot so tehnologija, inženiring in zdravstveno varstvo. Brezposelnost je v Ohiu okoli 4 % in bi vsako novo podjetje z odpiranjem delovnih mest bilo zelo dobrodošlo.

Zgovorna statistika o zapuščanju mest je mesto San Francisco, ki ga je v zadnjih devetih mesecih zapustilo, v primerjavi z enakim obdobjem 2019, za 649 % več ljudi (38.800). Od teh jih kakšni 2/3 ostane v regiji, okoli 80 % pa jih ostane v državi.

JobsOhio spremlja tudi svoje spletno mesto od kod in kakšno število obiskovalcev imajo in rezultat je pokazal, da so obiskovalci strani iz  New Yorka in Illinoisa porabili največ časa.

Tudi strokovnjaki za marketing iz drugih držav priznavajo Ohiu, da je izbral pravo taktiko kampanje, ki se je osredotočila na stroške življenja in lahko s tem veliko pridobi v konkurenčnem okolju. A zgodba mora vsebovati več kot le nizke davke in vzpodbude. In tudi to ostalo Ohio ima.

Pripravil:
Jurček Žmauc
Slovenian American Business Association
E: jurcek.zmauc@sloaba.com