Logistika na Nizozemskem

 

Strateška geografska lega

Nizozemska se nahaja v osrčju Evrope, kar omogoča izjemen dostop do glavnih evropskih trgov.
 
  • Pristanišče Rotterdam, največje evropsko pristanišče, letno obdela približno 14,5 milijona TEU (kontejnerskih enot), kar omogoča učinkovito distribucijo po celini.
  • Letališče Schiphol, tretje največje evropsko tovorno letališče, je leta 2023 obdelalo več kot 1,7 milijona ton tovora, kar poudarja njegov pomen v globalnem letalskem prevozu.
 

Napredna infrastruktura

Nizozemska ima eno najbolj razvitih infrastrukturnih omrežij v Evropi:
 
  • Betuweroute, 160-kilometrska dvotirna železnica za tovor, povezuje Rotterdam z Nemčijo in izboljšuje čezmejno trgovino.
  • Notranje vodne poti, ki obsegajo več kot 6.000 km, igrajo ključno vlogo pri učinkoviti logistiki. Notranji vodni prevoz predstavlja 35 % domačega tovornega transporta.
 

Trajnostne pobude

Trajnost je osrednja točka nizozemske logistike:
 
  • Vlada načrtuje popolnoma krožno gospodarstvo do leta 2050, z vmesnimi cilji zmanjšanja porabe primarnih surovin za 50 % do leta 2030.
  • Pobude vključujejo spodbujanje uporabe električnih vozil, energetsko učinkovitih skladišč in trajnostnih embalažnih rešitev.
  • Leta 2024 bo uvedena cestnina za težka tovorna vozila (HGV), ki temelji na okoljski učinkovitosti, kar dodatno poudarja zavezanost trajnosti.
 

Prihajajoči dogodki in zakonodajne spremembe

 
  • Uvedba cestnine za težka tovorna vozila (HGV): Predvidena za leto 2024, bo cestnina temeljila na okoljski uspešnosti tovornjakov in prihodke namenila za transportni sektor.
  • Nizozemska digitalna konferenca: Letni dogodek, ki združuje deležnike iz različnih sektorjev za razpravo o digitalni transformaciji in inovacijah v logistiki.
  • Cone z ničelnimi emisijami za kombije in tovornjake: Od 1. januarja 2025 bodo občine pooblaščene za vzpostavitev con z ničelnimi emisijami, kjer bodo dovoljeni le neonesnažujoči kombiji in tovornjaki. Ta pobuda je namenjena zmanjšanju prašnih delcev in emisij CO2 v urbanih območjih. (business.gov.nl)
  • Avtobusi z ničelnimi emisijami v javnem prevozu: V skladu s prostovoljnim dogovorom o javnem prevozu z ničelnimi emisijami morajo biti vsi novi avtobusi od leta 2025 poganjani s 100 % obnovljivo energijo ali gorivom, s ciljem popolnoma brezemisijskega voznega parka do leta 2030. (government.nl)
  • Povečanje cestnin za težka tovorna vozila (Eurovignette): Od 1. januarja 2025 bodo Nizozemske povečale cestnine Eurovignette za 19 %. Nove stopnje bodo temeljile na emisijskih razredih vozil (evro standardi) in številu osi, kar spodbuja uporabo bolj čistih tovornjakov. (trans.info)
  • Ukrepi za zmanjšanje hrupa na letališču Schiphol: Za zmanjšanje hrupa načrtuje nizozemska vlada do leta 2025 prepoved najglasnejših nočnih letov na letališču Amsterdam Schiphol. Poleg tega se bo število nočnih letov zmanjšalo z 32.000 na 27.000 letno. (reuters.com)
  • Vozila za dostavo z ničelnimi emisijami: Od leta 2025 bodo mesta na Nizozemskem omejila dostavo v urbanih območjih na vozila z ničelnimi emisijami, kar je namenjeno izboljšanju kakovosti zraka in zmanjšanju ogljičnih emisij. (weforum.org)

Viri:
 


Pripravil:

Luka Šinkovec
Slovensko nizozemsko poslovno združenje
e-naslov: info@sdbp.eu

 

Preberite tudi:

Storitve slovenskih poslovnih klubov v tujini