V Italiji je 13 odstotkov vseh prodanih potrošniških izdelkov ali storitev kupljenih preko spleta. Skupna vrednost transakcij v spletnih trgovinah se približuje 59 milijardam evrov, kar je 6 odstotkov več kot v letu 2022.
Gonilna sila te rasti so kot vedno storitve, ki jih nudijo turistični in prometni sektor ter prodaja vstopnic za koncerte, kino, gledališče in večje dogodke. Ta segment spletne prodaje je vreden 20,6 milijarde evrov, kar je 8 odstotkov več kot v letu prej. Trend prodaje fizičnih izdelkov zabeleži nekoliko nižjo rast, in sicer 5-odstotno, skupna vrednost teh izdelkov je bila 38,2 milijarde evrov.
Podatke je objavila Šola za menedžment Politehnične univerze v Milanu na konferenci o spletni prodaji dne 22. oktobra.
Leta 2024 bo vrednost spletne prodaje v Italiji za dodatne 3,5 milijarde evrov večja kot leta 2023. Pomemben del te rasti je mogoče pripisati spletnim nakupom storitev. Krepita se turizem in promet (+8 %) razne storitve (+9 %), v katero spadajo tudi prodaja vstopnic za prireditve. Rastejo tudi spletni nakupi na področju zavarovalništva (+5 %). Od proizvodnih sektorjev, najbolj dinamični so pohištvo in gospodinjstvo (+12 %), kozmetika in farmacija (+12 %) ter hrana in živila (+7 %). Z drugimi besedami, tisti proizvodni sektorji, ki so v preteklih letih imeli majhen delež nakupovanja po svetu, danes rastejo.
Kot poudarja Alessandro Greco, znanstveni direktor opazovalnega urada za digitalne inovacije na Politehnični univerzi, splet je bistveni element razvoja maloprodaje in potrošniških navad Italijanov. Greco vidi prihodnost e-trgovine v optimizaciji procesov, tehnološkem eksperimentiranju, predvsem z umetno inteligenco in razširjeno resničnostjo, ter v preizkušanju novih načinov interakcije s potrošniki.
Delež spletne prodaje bo v letu 2024 predvidoma ostal stabilen, tam nekje okoli 13% celotne prodaje, čeprav se število italijanskih podjetij, ki so odprla digitalno prodajno okno, naglo veča. Do danes je več kot 88.000 italijanskih podjetij aktiviralo svoj spletni prodajni kanal in s tem povečalo svojo konkurenčno sposobnost na mednarodni ravni. Spletna prodaja je vse pomembnejše gonilo rasti ne samo italijanskega, temveč evropskega italijanskega gospodarstva. Leta 2024 se bo promet spletne prodaje B2C v Evropi povečal za 3 % in dosegel vrednost 887 milijard evrov.
Pripravilo:
Slovensko deželno gospodarsko združenje
Preberite tudi:
Evropsko čezmejno e-trgovanje bo letos doseglo 326 mlrd EUR
Gospodarstvo ter možnost vstopa na italijanski trg
Storitve slovenskih poslovnih klubov v tujini
Pripravilo:
Slovensko deželno gospodarsko združenje