Največja kanadska maloprodajna veriga uvaja dostavo spletnih naročil živil brez voznika



Loblaws, največji kanadski trgovec na drobno, je uspešno izvedel svojo prvo dostavo v celoti brez voznika za izbrana naročila živil v Torontu.
 

Premik naročil iz lokacije prevzema v trgovine

Januarja 2020 je Loblaw začel pilotni program v sodelovanju s podjetjem Gatik, vodilnim operaterjem na področju avtonomne logistike na srednje razdalje. To vključuje floto Gatikovih tovornjakov, ki sedem dni v tednu prevažajo klimatizirano, ohlajeno in zamrznjeno blago iz distribucijskega centra Loblaw v pet trgovin na širšem območju Toronta po ustaljenem, ponavljajočem se in predvidljivem načinu poti.
 

Prvi v Kanadi

Prehod na delovanje brez voznika je prvi za dnevno dostavno pot na kanadskem trgu. To sledi podrobnemu trimesečnemu pregledu delovanja s strani tretjih oseb, ki je vključeval oceno celovite tehnološke rešitve, procesov razvoja in uvajanja ter oceno tveganja in oceno nadzornih ukrepov.


 

Fokus na srednje razdalje 

Podjetje Gatik, ustanovljeno leta 2017, je vodilno na trgu srednje dolge dostave in opravlja naročila avtonomne dostave za več strank v Severni Ameriki. Lansko leto je postalo prvo avtonomno transportno podjetje na svetu, ki je odstranilo varnostnega voznika s komercialne dostavne poti na srednje dolgih razdaljah in prevažalo blago za trgovsko verigo Walmart v Arkansasu v ZDA.
 

Ali sledijo samovozeče dostave strankam?

Glede na to, da se Gatik osredotoča na srednje kilometre oz. dostavo med skladišči in trgovinami, je malo verjetno, da bodo njegovi tovornjaki dostavljali naročila spletne trgovine strankam na dom. Toda vozila brez voznika ali avtonomna vozila bodo vsekakor del rešitve zadnjega kilometra za trgovce na drobno in gostinske storitve, saj želijo izboljšati donosnost dostave. Roboti, ki za dostavo uporabljajo pešpoti in brezpilotna letala, prav tako pridobivajo obseg na več geografskih območjih. Predvsem za avtonomna vozila bodo sicer potrebne spremembe zakonodaje. V ZDA trenutno potekajo postopki za spremembe na zvezni ravni. Nadaljnje izboljšave tehnologije in večja naklonjenost potrošnikov bodo prav tako pomembni dejavniki, ki bodo vplivali na to, kako hitro bo tovrstna rešitev postala bolj razširjena.

Resnična tehnologija avtonomne vožnje, ki bo vključevala osebna vozila in dostavo zadnjega kilometra, je oddaljena približno štiri leta, je dejal Gautam Narang, glavni izvršni direktor in soustanovitelj podjetja Gatik, in ocenil, da je splošna razširjenost popolnoma samovozečih dostavnih vozil, ki bi lahko avtonomno bila kos vsakemu vremenu ali poti, od današnjega dne oddaljena približno 15 let.
 

Realnost v ZDA

V ZDA je podjetje Nuro vzpostavilo vodilno prisotnost na tem področju in sodeluje s trgovci na drobno, vključno z Walmartom, Krogerjem in 7-Eleven. V sodelovanju s slednjim so uvedli komercialno avtonomno dostavno storitev v Kaliforniji za stranke, ki uporabljajo aplikacijo za dostavo 7NOW. Čeprav so vozila avtonomna, so v njih iz varnostnih razlogov še vedno prisotni operaterji ali t.i. varnostni vozniki. Prejšnji mesec je Nuro napovedal 10-letno partnerstvo z Uberjem za dostavo hrane Uber Eats. Pričakuje se, da bodo uporabljali svoja namensko izdelana samovozeča vozila, ki delujejo popolnoma brez prisotnosti voznika.

Povzeto po: IGD.com Retail Analysis
Datum: October 6, 2022
Avtor: Stewart Samuel, Program Director Americas

Uredila:
Sonya Rosenwirth, Simon Pribac

Kanadsko slovenska gospodarska zbornica
e-mail: info@canslo.com

 

Preberite tudi:

Storitve slovenskih poslovnih klubov v tujini