Vpliv koronavirusa na avtomobilsko industrijo v ZDA


Prodaja avtomobilov v ZDA naj bi v drugi polovici tega leta pokazala vsaj 15 % padec, kar je povezano z restrikcijami glede koronavirusa. V Evropi bi naj prodaja padla za okoli 14 % in na Kitajskem za 10 %. Globalno pa bi naj prodaja avtomobilov padla za 12 %.

Koronavirus, ki je prizadel že skoraj vse države na svetu je primoral vlade do restriktivnih ukrepov, ki imajo pri implementaciji največji negativni vpliv ravno na avtomobilsko industrijo, ki je za vsake gospodarske spremembe (na slabše) vedno najbolj občutljiva.

Upad prodaje avtomobilov v ZDA z napovedane številke 14,4 milijona avtomobilov na 78,8 v letu 2020 pomeni večji padec prodaje kot v času recesije pred dobrimi 10-imi leti. Prve številke se bodo videle to jesen, kar bo odvisno od časa zaprtja avtomobilskih tovarn v Evropi, Severni in Južni Ameriki.

V ZDA so podjetja Ford, General Motors in Fiat Chrysler ustavila proizvodno za najmanj dva tedna, k čemer je v največji meri vplival pritisk sindikata delavcev v avtomobilski industriji (United Auto Workers Union), ki je zahteval popolno spoštovanje ukrepov za zdravstveno varstvo delavcev. Ford je prav tako že obvestil javnost, da napovedanih ponovnih odprtij tovarn v ZDA, ki so bila napovedana za 30. marec, ne bo izvedel.

SABA pri svojem poslovanju sledi različnim virom informacij in med njimi so tudi podatki glede avtomobilske industrije pridobljeni od IHS Markit.

Pripravil:
Jurček Žmauc, predsednik SABA
Slovenian American Business Association
E: jurcek.zmauc@sloaba.com