Medicinski turizem in slovenske terme


Podatek, da je v letu 2016 14 milijonov ljudi porabilo 68 miljard USD za tako imenovani "medicinski turizem" ali "zdravstveni turizem" je objavilo svetovalno podjetje PwC – PricewaterhouseCoopers.
 
Predvsem državljani "zahodnih" držav, ki povečini iščejo usluge na medicinskih posegih, ki niso kriti iz zdravstvenega zavarovanja (plastična kirurgija, zobozdravniške usluge,...) so največji "potrošniki" sredstev v tem segmentu turizma. V letu 2021 naj bi tukaj dosegli porabo 125 miljard USD. Zvišanje tega zneska pa naj ne bi bila samo posledica lepotnih operacij ampak tudi bolj zahtevnih medicinskih posegov, kjer so ponavadi tudi daljše čakalne dobe.
 
Posamezna podjetja (Sturtupi) v Berlinu (Medigo GmbH) in Bangkoku pričenjajo s ponudbo uslug za medicinski turizem kar je sedaj znano na trgu kot Airbnb ali hotels.com. Namesto, da iščete lokacijo nastanitve v bližini bolnišnice kjer ste se dogovorili za poseg vam ta podjetja ponujajo popolno uslugo na eni strani. Od termina pri zdravniku do nastanitve.
 
V ZDA povprečno gospodinjstvo porabi za zdravstveno oskrbo okoli 10.000 USD na leto (podatek za leto 2017). In objava podatka, da recimo operacija kolena stane v ZDA 35.000 USD na Poljskem pa le 8.200 USD, 7.200 USD v Kolumbiji ali v Indiji celo samo 6.600 USD je le ena od objav, ki se pojavljajo v ZDA glede zdravstvenega turizma.
 
Med določenimi zdravstvenimi "panogami" od onkologije, kardiologije, nevrologije in ostalih se med popularnimi destinacijami (predvsem zaradi cene) pojavljajo države kot so Singapur, Meksiko, Indija, Tajska, Brazilija in Sloveniji bližje Švica, Nemčija in Madžarska.
 
Slovenian American Business Associatuion (SABA) iz Clevelanda že nekaj let dela na promociji slovenskih termalnih zdravilišč v ZDA in predstavlja "servis", ki ga ta zdravilišča (v ZDA znana pod imenom SPA) nudijo svojih obiskovalcem (pacientom). Organizacija obiska skupine zdravnikov iz ZDA v letu 2016, ki so obiskali nekaj slovenskih zdravilišč (v državni in privatni lasti) so potrdila kakovost ponudbe, ki jo lahko dobi obiskovalec teh term. Razmišljanje o kombinaciji solastništva ali vstopa večje hotelske verige na ta trg v Sloveniji je še vedno v obdelavi. Ponudba medicinkih uslug kot tudi povezovanje učnih medicinskih institucij s slovenskimi in druge ideje so se kako "žive".
 
Prepričati ameriškega (ali nasploh) "pacienta", da bo zaradi operacije ali kakšnega drugega medicinskega posega zapustil svojo državo in odpotoval nekaj tisoč milj stran (in si ceno avio karte vkalkuliral v končno ceno posega) je se ena od nalog ponudbe, ki jo imajo zagovorniki medicinskega turizma. Slovenija bi lahko bila vsekakor eno od destinacij za ta segment turizma saj slovenska termalna kopališča ponujajo prav to kar se v svetu išče.
 
SABA pa ni preverila ali imajo ti sturtupi med svojimi klienti tudi slovenska termalna zdravilišča ali Slovenijo kot destinacijo zdravstvenega turizma nasploh.
 
Vec o PwC 
Več o SABA.
 

 Pripravil:

Jurček Žmauc, predsednik SABA
Slovenian American Business Association
E: jurcek.zmauc@sloaba.com